
Administratör
Chalmers tekniska högskola
- Johanneberg, Göteborg
- Tillfälligt
- Heltid
Institutionen för Teknikens ekonomi och organisation (TME) bedriver framstående forskning inom bland annat innovation och entreprenörskap, operations och supply chain management, miljöbedömning och hållbar utveckling samt teknikens roll i samhället. Institutionen har huvudansvar för ett civilingenjörsprogram, ett högskoleingenjörsprogram, flera mastersprogram och ger även kurser till många andra program på Chalmers.Institutionen har fem forskningsavdelningar, en avdelning för verksamhetsstöd, en avdelning för projektledare samt tre forskningscentrum. Verksamheten är också kopplad till flertalet av Chalmers styrkeområden. TME har stark koppling till och nära samarbete med näringslivet. Institutionen samverkar nationellt såväl som internationellt med samhälle, forskare och andra lärosäten. Vi är ca 190 medarbetare och verksamheten bedrivs på Campus Johanneberg.Verksamhetsstödet består av ca 14 personer som ger kvalificerat stöd till institutionens ledning och avdelningschefer, samt till övriga medarbetare verksamma inom forskning och undervisning. Vi stödjer verksamheten på följande områden: ekonomi, kommunikation, studieadministration, diarieföring, arkivering, personaladministration, inköp etc. Målbilden är att ge ett ändamålsenligt och kvalificerat stöd till lärare och forskare.Beskrivning av tjänsten
Tjänsten som administratör erbjuder en stor variation av arbetsuppgifter och vi strävar ständigt efter att vidareutveckla våra arbetssätt och rutiner. Det här är en mångsidig och utmanande tjänst där vi behöver vara både lagspelare och ha förmågan att arbeta självständigt samt att vara kvalitetsmedvetna samarbetspartners och smidiga problemlösare. Administratören är navet för forskarna och lärarna varför intresset för och förmågan att hantera parallella processer är en viktig förutsättning för gott resultat. Vi arbetar i många olika system och som administratör måste man ha god systemvana och lätt för att lära sig nya system och program.I rollen som administratör kan även olika funktionsansvar ingå, som till exempel HR-administration eller inköpskoordinering. Behovet styrs av organisationen och vår roll utvecklas i takt med verksamhetens behov. Eftersom vi möter många människor i vår vardag är personlig lämplighet av yttersta vikt.Anställningsform
Tidsbegränsad anställning, vikariat på 1 år.KvalifikationerKrav:
- Minst gymnasieutbildning
- Erfarenhet av administrativt arbete
- Mycket god datorvana och goda kunskaper i Officepaketet
- God kommunikationsförmåga i både svenska och engelska
- Vi ser gärna att du har en relevant högskoleutbildning
- Erfarenhet av LADOK
Chalmers värdeord: öppenhet, respekt, delaktighet, mångfald och kvalitet, genomsyrar synen på vår arbetsmiljö och våra medarbetare. Vi erbjuder en stimulerande arbetsplats i en akademisk miljö, där studenter och medarbetare drivs av att skapa värde för en hållbar framtid.
Våra förmåner för anställda omfattar bland annat:
⦁ Flexibilitet att arbeta på distans med hänsyn till verksamhetens behov.
⦁ Semester upp till sju veckor per år.
⦁ Kollektivavtal med föräldralön, sjukpenningtillägg, läkemedelskostnader, löneväxling, pension, inarbetade dagar samt flextid.
⦁ Friskvårdsbidrag samt en friskvårdstimma varje vecka under betald arbetstid.Här kan du läsa mer om våra och hur det är att .