IT-supporttekniker (second line)
Nexkey AB
- Norrköping, Östergötland
- Tillfälligt
- Heltid
- Ta emot, hantera och lösa IT-relaterade ärenden
- Kommunicera med användare via telefon, mail och ärendehanteringssystem
- Installera hård- och mjukvara
- Kravställa på dokumentation för att underlätta ärendehanteringen
- Följa upp ärenden
- Ha ett nära samarbete med övriga sektioner/enheter inom IT
- Vid behov agera backup till first line
- Felsöka och lösa problem
- Administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter och utskriftsköer)
- Gymnasieutbildning inom IT eller motsvarande
- Minst 24 månaders dokumenterad erfarenhet som IT-supporttekniker
- Minst 12 månaders erfarenhet av arbete inom myndighet de senaste 5 åren
- Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
- Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Goda IT-kunskaper och erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem, exempelvis EasitGO
- Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift