Läxhjälpen söker ekonomi- och administrationsansvarig (vikariat)
Stiftelsen Laxhjalpen
- Stockholm
- Tillfälligt
- Heltid
- ansvar för att genomföra och utveckla Läxhjälpens löpande ekonomihantering, rapportering samt budget- och prognosarbete
- att bistå vid bokslut och löpande lönehantering i samarbete med redovisningsbyrå
- ansvar för Läxhjälpens administration inom kontor och IT, såsom beställningar och inköp, hantering av Google Workspace,
- användarkonton och IT-utrustning samt Läxhjälpens funktionsmejl
- ansvar för att skapa, upprätthålla och utveckla Läxhjälpens administrativa rutiner och processer
- att utveckla och optimera användandet av befintliga och nya system, såsom ekonomi- och CRM- system
- att leda och samordna arbetet med Läxhjälpens årliga betygsinsamling samt hämta in och sammanställa data som ligger till grund för Läxhjälpens resultatmätning
- att leda arbetet med att säkerställa att Läxhjälpen har rutiner för efterlevnad av GDPR
- att administrera, skriva och återrapportera vissa bidragsansökningar till stiftelser och fonder
- en relevant utbildning inom ekonomi eller motsvarande dokumenterad erfarenhet som gör att du på ett tryggt sätt kan sköta och utveckla organisationens ekonomifunktion
- mycket goda kunskaper i Excel
- dokumenterad erfarenhet av att ta fram och implementera nya processer, arbetssätt och system inom administration
- dokumenterad erfarenhet av att arbeta i och administrera olika typer av IT-system (såsom ekonomisystem, CRM-system och HR-system).
- arbetat med systemen Fortnox och Salesforce
- kunskap om GDPR-lagstiftning samt erfarenhet av att arbete med dessa frågor
- erfarenhet av att administrera bidragsansökningar för ideell sektor samt av arbete i en organisation som är medlem i Giva Sverige
- är handlingskraftig och självgående
- är flexibel och kan skifta mellan olika arbetsområden
- trivs med att samarbeta med andra
- gillar att upprätthålla befintliga arbetssätt men också att utveckla och implementera nya processer och system