Service Manager Storkök
Culligan Nordic Group Sweden
- Sollentuna, Stockholm
- Tillfälligt
- Heltid
- Leda, stötta och utveckla ett erfaret team av ca tio servicetekniker i Stockholm med omnejd.
- Vara ansiktet utåt mot våra kunder - boka uppstartsmöten, hålla relationen levande, följa upp service och säkra samarbetet
- Ta ett helhetsansvar för stationens drift - från att fördela jobb och hantera resurser till att skapa struktur, bygga kultur och coacha individer
- Kvalitetssäkra teamets arbete både mot och från kunden genom att analysera, förbättra och skapa processer & rutiner, samt följa upp på leverans- och kvalitetsmål.
- Ansvara för administrativt arbete kopplat till personalansvar och kundkoordinering, såsom löneattestering, kompetensutveckling och kunduppföljning
- Själv hoppa in vid behov - ibland som tekniker i fält, ibland som problemlösare på plats!
- Samarbeta tätt med våra team i Uppsala och Norrköping för att skapa ett starkt regionalt nätverk
- Har några års erfarenhet som ledare med personalansvar inom teknisk service, installation eller liknande miljöer
- Är trygg i din roll som chef - tydlig när det behövs, stöttande när det krävs
- Har god teknisk förståelse. Du behöver inte vara stationens bästa tekniker, men du ska kunna kavla upp ärmarna och åka ut till kunden för att utföra ett servicejobb där det behövs.
- Har erfarenhet som tekniker eller teknisk ledare - om det dessutom är från storköksbranschen är det meriterande!
- Är en självklar och proaktiv relationsskapare med näsa för sälj och stark förmåga att bygga förtroende hos både kunder och medarbetare. Du är den som utan att tveka plockar upp telefonen eller sätter dig i bilen för att skapa en ny kontakt, följa upp och hålla relationer levande!
- Är datadriven och trivs med att jobba i digitala verktyg som ERP och CRM. Du använder gärna data och KPI:er för att inspirera och utveckla både dina medarbetare och hela teamets prestationer.
- Har en lösningsorienterad inställning och en trygg hand i både vardag och förändring - Ser potential i både människor och arbetssätt, och vill bidra till att ett bra team blir ännu bättre - både i kundleverans och den interna kulturen.
- Drivs av din egen motor och inte är rädd för att ta initiativ - du väntar inte på att någon annan ska säga vad som ska göras utan kommer med egna idéer, driver projekt och analyserar förbättringsområden i verksamheten.
- Körkort (B) och en vilja att vara ute och nära tekniker och kunder.
- Har jobbat med storköksutrustning, eller närliggande branscher såsom hissteknik, biltvätt, fastighetsteknik eller liknande.
- Har erfarenhet av att jobba som servicetekniker eller annan teknisk roll där du är van att skruva och mecka med stora maskiner inom värme, kyla, vatten och el.
- Ett fritt och varierande jobb där du får vara både ledare, tekniker och kundansvarig - ibland samtidigt!
- Möjligheten att ta över ett seniort team med hög kompetens och stor potential, där en ännu starkare kultur och samarbete är nästa steg i utvecklingen
- En stark plattform i Culligan Storkök - en rikstäckande aktör med stabila avtal och kunder i både offentlig och privat sektor
- Tillgång till företagsbil, verktyg och det du behöver för att lyckas i din roll.