
Specialist till gemensamma försäkringsfrågor, kundmöte i Göteborg
- Göteborg
- Permanent
- Heltid
- har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
- har specialistkompetens och sakkunskap inom telefoni och kundtjänst
- har ett coachande förhållningssätt
- kan förstå och analysera komplexa frågor
- agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat
- har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift
- är trygg och förtroendeingivande, även i belastade situationer
- samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål.
- fördjupade kunskaper inom socialförsäkringen, förvaltningsrätt samt offentlighet och sekretess
- goda kunskaper inom språkmöte/kundmöte, partner och växel
- erfarenhet av handledning av nyanställda
- erfarenhet av kvalitetsgranskning inom telefoni och kundtjänst
- goda kunskaper om Försäkringskassans hemsida/självbetjäningstjänster och Försäkringskassans organisation.
HR-specialist: Maria Lindberg, maria.lindberg3@forsakringskassan.se, 010-113 97 43 (för frågor om rekryteringsprocessen).
ST: Helena Andersson, 010-112 47 54, Saco-S: Nikita Carlsson, 010-111 72 41, Seko: Johanna Grundström, 010-115 30 44.AnsökanVälkommen med din ansökan senast den 22 september 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.Länk till den här sidan
https://www.forsakringskassan.se/om-forsakringskassan/jobba-hos-oss/lediga-jobb/jobbannons?rmpage=job&rmjob=19678&rmlang=SE