Transaction Operator and Accountant - konsultrekrytering

Avanzera

  • Stockholm
  • Permanent
  • Heltid
  • 18 dagar sedan
  • Snabb ansökan
Vårt uppdrag:Vi på Avanzera letar efter en kompetent och engagerad Transaction Operator and Accountant för vår kunds räkning. Rollen innebär att du kommer att ansvara för att hantera hela processen från kortköp till inbetalning med fokus på transaktionskontroll. Då detta initialt är ett konsultuppdrag innebär det att du anställs hos oss på Avanzera och din arbetsplats kommer vara ute hos vår kund. För rätt person finns goda chanser att på sikt gå vidare i en anställning direkt hos vår kund. Som konsult hos Avanzera kan du känna dig trygg, du har fast månadslön, betald semester och en dedikerad konsultchef som finns som bollplank under hela vår gemensamma resa. Är du nyfiken på vad våra konsulter säger om hur det är att arbeta hos oss? Gå gärna in och läs vad våra medarbetare har givit oss för omdöme på: https://www.reco.se/avanzera-abArbetsuppgifter:Befattningen ansvarar bland annat för att köptransaktion hanteras i enighet med avtal- och samarbetspartners samt avstämning av likvid från externa kortutgivare. • genom att säkerställa hanteringen av inkomna köptransaktioner • genom att säkerställa avstämning av huvudbokskonton • genom relevant analys, uppföljning, ekonomisk information & beslutsunderlag utförs korrekt Rollen kräver förståelse för integration mellan olika system och innebär hantering av omfattande, bitvis komplexa transaktionsflöden med ansvar för ett stort antal huvudbokskonton. Det kräver ett proaktivt, strukturerat och logiskt inriktat arbetssätt, för att bland annat möta snäva tidsramar. • genom att rätt kontroller, rutiner och processer är på plats och utförs effektivt • genom att delta och stödja i de projekt som berör transaktioner in till ERP systemetDin bakgrund:Kvalifikationer och erfarenhet: För denna tjänst söker vi en kandidat som har följande kompetenser och egenskaper: Vi ser gärna att du har förståelse för integrationen mellan olika system och tidigare erfarenhet av att hantera bitvis komplexa transaktionsflöden. Det är även viktigt att du besitter en hög IT-mognad och har goda kunskaper i Microsoft Office, särskilt Excel. För att trivas i rollen är det av betydelse att du kan kommunicera flytande på både svenska och engelska, både i tal och skrift. Om du har minst 1 års erfarenhet av redovisning samt tidigare bakgrund från arbete i projektform kommer det att bidra till din framgång i rollen. Vidare ser vi att du har en högskoleutbildning med kandidatexamen inom ekonomi/redovisning eller motsvarande. Eventuella kunskaper i Microsoft Dynamics 365 är också meriterande. Personliga egenskaper: Vi värderar personliga egenskaper såsom noggrannhet och driv för att leverera hög kvalitet även i de mest tidskrävande rutinuppgifterna. Vi söker därför dig som har förmågan att självständigt lösa problem och ta initiativ i arbetet, samtidigt som du är serviceinriktade och prestigelös i dina kontakter med både interna och externa aktörer. Vidare är det av stor betydelse att du har förmågan att arbeta både självständigt och i team, och att du aktivt bidrar till att uppnå gemensamma mål. Placering: Bromma/Stockholm Tillträde: Enligt överenskommelse Om du är en ambitiös och analytisk person som trivs med att arbeta i en dynamisk miljö med varierande arbetsuppgifter, så är detta en utmärkt möjlighet för dig att ta nästa steg i din karriär. Välkommen att ansöka hos oss på Avanzera och vara en del av vårt dedikerade team!Om oss:Avanzera grundades 1998. Hos oss får du en personlig konsultchef som är med dig genom hela resan från intervju till uppföljning av uppdraget. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och att vårt samarbete ska bli bra och långsiktigt. Något som är viktigt för dig som ser dig omkring efter ett nytt jobb är att vi är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag genom Kompetensföretagen vilket innebär att vi har kollektivavtal och försäkringar vilket är en trygghet för dig bland annat genom att du har tjänstepension. En annan trygghet är att vi varit verksamma i mer än 20 år i branschen vilket borgar för att vi arbetar med långsiktiga relationer med både kunder och våra anställda. Vi är det enda bemanningsföretaget som uppmanar alla kunder och anställda att lämna omdömen om oss genom Reco. Här kan du läsa omdömen från våra anställda och våra kunder https://www.reco.se/avanzera-ab. Hoppas att du snart är en av dem som ger oss ett omdöme.

Avanzera

Liknande jobb

  • senior accountant

    Randstad

    • Stockholm
    ansök innan 3 maj 2024 sammanfattning stockholm, stockholms län handelshögskolan i stockholm heltid kandidatexamen eller motsvarande publicerad 27 mars 2024 antal tjän…
    • 1 månad sedan
  • Senior Accountant till globala Calabrio

    Jurek

    • Stockholm
    Arbetsuppgifter Calabrio befinner sig i en spännande tillväxtfas och söker nu en Senior Accountant som trivs i ett föränderligt bolag och drivs av att utveckla processer och ruti…
    • 1 månad sedan