Teamleader Customer Support till Q-linea
Capto HR
- Uppsala
- Permanent
- Heltid
- Operativt och strategiskt arbeta i samt leda teamet inom teknisk kundsupport
- Coacha, utveckla och följa upp teammedlemmar och deras arbete
- Ansvara för att ta fram relevanta KPI:er, uppföljning av dessa samt förbättringsarbete
- Koordinera supportärenden och driva effektiv ärendehantering
- Stötta vid tekniska frågor, fältproblem, dokumentation och utbildning
- Säkerställa att regulatoriska krav följs (ex. ISO 13485)
- Minst 3 års erfarenhet av hands-on teknisk support och/eller fältservice av medicintekniska eller diagnostiska (IVD) produkter.
- Minst 2 års erfarenhet av ledarskap, exempelvis som projektledare, teamleader, scrum master, etc.
- Akademisk utbildning inom bioteknik, mekanik eller liknande område.
- God förståelse för regulatoriska krav inom life science (t.ex. ISO 13485, 21 CFR Part 11)
- Flytande i svenska och engelska i tal och skrift.
- Erfarenhet av CRM/ärendehanteringssystem och dokumentationsprocesser .
- Erfarenhet från laboratoriemiljö.
- Erfarenhet av mikrobiologi och/eller AST-tester.
- Förmåga att ta fram supportmaterial och utbilda användare/partners.
- Ytterligare språkkunskaper i italienska och franska.
- Erfarenhet av att använda CRM-system (t.ex. Salesforce, SAP, ServiceMax)
- Strukturerad, handlingsinriktad och lösningsorienterad (en “doer”).
- Kommunikativ med god pedagogisk förmåga.
- Relationsskapande och samarbetsvillig.
- Trygg i att driva och prioritera i en föränderlig miljö.
- Genuint intresse för förbättrad kundupplevelse och teknik.