
Redovisningsekonom
- Skellefteå, Västerbotten
- Tillfälligt
- Heltid
I Skellefteå kommun jobbar vi tillsammans över gränserna, i en arbetskultur som präglas av samarbete, engagemang och en stark framtidstro.Ekonomisupport är en avdelning inom förvaltningen Support och lokaler, kommunens interna servicecenter. Här jobbar vi alla för att ge största möjliga kommunnytta. I avdelningen finns Ekonomicenter som har i uppdrag att samordna Skellefteå kommuns ekonomiprocesser för att kvalitetssäkra och effektivisera. Här finns också enheten för verksamhetsekonomi, som ansvarar för att ge stöd inom förvaltningen men också till andra delar inom kommunorganisationen samt kommunens upphandlingsenhet.Varmt välkommen med din ansökan!ARBETSUPPGIFTER
Tillsammans med övriga i gruppen kommer du att arbeta för att upprätthålla en korrekt redovisning inom kommunen samt övriga uppdragsgivare. I enlighet med uppsatta mål bidra med att ständigt driva och utveckla verksamheten för att hitta smarta och effektiva sätt att arbeta med de ekonomiska processerna.Ditt dagliga arbete kommer att innefatta avstämningar gällande balanskonton, sköta löpande bokföring och års- och delårsbokslut åt någon/några av kommunens förvaltningar. Du kommer att vara kontaktperson och ge råd i redovisningsfrågor, utveckla kommunens redovisning och vara med och vidhålla en god kunddialog.KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi. Har du erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete, särskilt från en större organisation, är det meriterande. Du behöver snabbt kunna sätta dig in i olika digitala system och använda dem på ett effektivt sätt. Du kommunicerar professionellt på svenska, både muntligt och skriftligt, och är van vid att ha en god dialog med kunder och samarbetspartners.Som redovisningsekonom behöver du kunna arbeta självständigt och driva arbetet framåt på ett strukturerat sätt. Du är noggrann, kvalitetsmedveten och har lätt för att se helheten.
Du samarbetar bra med andra och vi värdesätter att du är prestigelös, lyhörd och flexibel.ÖVRIGT
Förvaltningen Support och lokaler har till uppdrag att samordna och utveckla effektivt stöd så att kommunens verksamheter kan fokusera på sina olika huvuduppdrag och ge effektivare service till kommunens invånare. Vi ansvarar för kommunens övergripande samordning och utveckling av tjänster inom områden som måltid, fastighet, personal, ekonomi, inköp, information, kundtjänst och IT.Läs mer om Skellefteå här:Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.