Kundtjänstmedarbetare till Unigude

Uniguide AB

  • Gotland
  • Tillfälligt
  • Heltid
  • 8 dagar sedan
Om jobbet:Om UniguideUniguide grundades 1999 och finns på två orter; Visby och Eskilstuna. Sammanlagt är vi ca 30 medarbetare. Vi säljer olika kommunikationstjänster, främst kundservice och olika tekniska tjänster. Vår kärnverksamhet är “kundtjänst” i bred bemärkelse och kunderna finns främst i fastighetsbranschen, hotellnäringen och bland ideella organisationer.Medarbetarna på Uniguide har arbetat tillsammans under lång tid och företaget präglas av familjär kultur och kunniga och ambitiösa kollegor.
  • Vår strategi är att med ett starkt kundfokus skräddarsy tjänster som möjliggör för kunden att fokusera på sin kärnverksamhet.
  • Vår vision är att leverera högkvalitativa tjänster och vara marknadens naturliga val av leverantör av kommunikations- och servicetjänster.
  • Vår värdegrund vilar på nyckelorden lyhörd, flexibel och professionell.
ArbetsuppgifterVi söker nu en kollega till avdelningen givar- och medlemsservice (G&M). Vi arbetar med några av landets mest kända organisationer inom bistånd och givande. Arbetsuppgifterna är bland andra följande:Hantera inkommande och utgående telefoni åt våra kunder (telefoni)
  • Ta emot hyllnings- och minnesgåvor
  • Besvara frågor om våra kunders olika medlemskap och insamlingsändamål
  • Ringa välkomstsamtal till nya medlemmar eller givare
  • Utveckla våra kunders affär genom kontakt med befintliga medlemmar och givare
Hantera regelbundna uppgifter som inte är telefoni (administration)
  • Skicka beställningar som inkommit via våra kunders nätbutiker och andra kanaler
  • Registrera gåvor och betalningar i kundens system
  • Hantera kundens e-postinkorgar, sociala medier och chattar
  • Skapa, skriva ut, paketera och skicka fakturor eller ”inbetalningskort”
  • Skapa, skriva ut och skicka minnesblad till begravningar och privatpersoner
Krav på utbildning
  • Gymnasial utbildning krävs
Kunskapskrav
  • Hög administrativ kapacitet i Office-paketet
  • Förmågan att skriva text på ett korrekt sätt och i högt tempo
  • God kommunikativ förmåga i tal och skrift
  • Behärska engelska i tal och skrift
Erfarenheter och meriter
  • Tidigare arbetslivserfarenhet är en merit
  • Arbete inom serviceyrken med personligt bemötande
  • Kommunikation via telefonsamtal
  • Erfarenhet av kundrelationer
  • Erfarenhet av kommunikation via chatt och mejl
  • Ha förståelse för säljprocesser
  • Erfarenhet från säljande verksamhet ökar möjligheten att lyckas i rollen
  • Eftergymnasial utbildning är meriterande men inget krav
Egenskaper
  • Lösningsorienterad med förmåga att felsöka i flera steg och fatta egna beslut
  • Vara noggrann och effektiv
  • Visa engagemang genom att vara nyfiken och fokuserad
  • Arbeta metodiskt och följa arbetsinstruktioner och arbetsindelning
  • Vara flexibel och hantera snabba förändringar i den vardagliga planeringen
  • Ansvara för att information om arbetsuppgifter inhämtas innan arbetsmoment påbörjas
  • God förmåga att organisera arbetet samt följa instruktioner och rutiner
  • Förmåga att arbeta i team med stort ansvar och självledarskap
Förväntningar
  • Inom två månader förväntas medarbetaren kunna arbeta delvis självständigt med de enklaste uppdragen.
  • Inom fyra till sex månader förväntas medarbetaren kunna arbeta helt självständig med avdelningens samtliga uppdrag.
  • Inom tolv månader förväntas medarbetaren kunna vara kundansvarig för en eller flera kunder.
Övrigt
  • Tjänsten är förlagd till kontorstid på vårt kontor i Visby
  • Tillsvidare med provanställning
  • Möjlighet till distansarbete del av arbetstiden finns efter överenskommelse med chef
  • Möjlighet till flextid finns
  • Rätt till friskvårdsbidrag
  • Uniguide är anslutet till kollektivavtal och 25 års branscherfarenhet
Vid intresse för tjänsten
  • Du är välkommen att skicka personligt brev och CV till andreas.sjoberg@uniguide.se
  • Vi vill ha din ansökan senast 2025-09-30
  • Rekrytering pågår löpande så vänta inte med ansökan

Uniguide AB