
Administratörer inom IT och telefoni till Förvaltningen för funktionsstöd
- Göteborg
- Permanent
- Heltid
Som administratör inom IT och telefoni blir du en viktig del av vårt team. Du ger nära stöd till verksamheterna i IT- och telefonifrågor samt tekniska lösningar. Din roll är att skapa förutsättningar för ett digitalt arbetssätt med fokus på service, tillgänglighet och effektivitet, alltid med individens behov i centrum.
Arbetsplatsen finns på Selma Lagerlöfs Center i moderna lokaler med aktivitetsbaserat arbetssätt. Vi erbjuder flexibel arbetstid och arbetsplats med balans mellan arbete och fritid. Det innebär frihet men också ansvar. Ledarskapet grundas i Göteborgs Stads förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt!Enheten leder ett större införande av mobilt arbetssätt med nya metoder och ökad flexibilitet. Detta omfattar breddinförande av vård- och omsorgstelefoner och innebär stöd till verksamheterna under och efter införandet.
Som administratör arbetar du förvaltningsövergripande på IT- och serviceenheten som idag består av en enhetschef och 14 medarbetare. Enheten ingår i avdelningen kvalitet och styrning.Du stödjer förvaltningens alla enheter och fungerar som specialistkompetens genom att:
- ge råd och stöd inom området
- ansvara för dagligt användarstöd i IT och telefoni, exempelvis Microsoft 365, mobila enheter, datorer och abonnemang
- samordna och systematisera arbetet inom området
- säkerställa att beslut, riktlinjer och lagar följs
Då kommunikation är en viktig del av arbetet krävs det att du har goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift.Erfarenhet av införande eller stöd kring mobilt arbetssätt och företagstelefoni avseende avtal, tjänster och funktioner, gärna i en större organisation är meriterande. Du ska kunna driva omvärldsbevakning och kontinuerligt hålla dig uppdaterad inom området.Tjänsten kräver att du har en god datavana samt ett starkt intresse för IT och telefonifrågor. Kunskap inom systemen CMG, Proceedo, TSO, ServiceNow, Personec och Microsoft 365 ses som meriterande.För tjänsten krävs även B-körkortArbetet präglas av ett gott bemötande där respekt, hjälpsamhet och positiv attityd är självklara delar även i pressade situationer. Att vara inbjudande och skapa trygghet för dem man möter är en viktig utgångspunkt. Kommunikation sker på ett tydligt och anpassat sätt, både muntligt och skriftligt, och budskapet säkerställs alltid nå fram till mottagaren. Eftersom kommunikationen är en central del av arbetet krävs goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift.En stark serviceinriktning genomsyrar arbetssättet genom att vara uppmärksam, lösningsorienterad och sträva efter att de vi är till för får sina behov tillgodosedda och blir nöjda. Förmågan att etablera och behålla goda relationer är också avgörande, då rollen innebär många kontakter med kollegor, verksamheter och leverantörer. Det kräver ett nära samarbete med andra där lyhördhet, respekt och förståelse för det gemensamma uppdraget är grunden, samtidigt som helheten alltid sätts i fokus och målen nås tillsammans.Anställningens omfattningTillträde enligt överenskommelse.
Tillsvidare.