
Systemförvaltare löne- och HR-system
- Göteborg
- Permanent
- Heltid
Vi är drygt 700 medarbetare som arbetar i centrala Göteborg. Hoppas du vill bli en av oss!
Mer information:ArbetsuppgifterVi är Göteborg! Nu behöver vi dig som vill göra jobbet enklare för chefer och medarbetare i Göteborgs Stad. Trivs du med att lösa problem och vill arbeta med ett hela-staden-perspektiv, utifrån de behov som finns? Vill du vara en del av ett positivt team där verksamhetsstöd och kundnytta står i fokus? Då har vi jobbet för dig!För att Göteborgs Stads medarbetare ska få en så bra service som möjligt, arbetar vi inom verksamhetsområde HR bland annat med att förstå verksamheternas behov och utifrån det förvalta och utveckla kommungemensamma HR-applikationer och applikationsplattformar. Vi ger verksamheterna expertsupport och kravställer mot leverantörer.På enheten HR-systemförvaltning är vi 20 systemförvaltare som arbetar med de olika HR-applikationerna. Ett fokusområde för oss är att jobba vidare med automatisering och förenkling av processer och IT-stöd och du kommer att vara med och bidra till fortsatt utveckling av service och stöd kring vår nuvarande löneapplikation Personec P (olika kollektivavtal) samt ytterligare ett HR system.Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som systemförvaltare för IT-stöd inom lön- och HR-processer kommer bland annat att vara:
- ha kontakt med leverantörer angående supportärenden, uppgraderingar och utvecklingsfrågor
- leda/genomföra acceptanstester avseende nya versioner
- analysera incidenter/supportärenden både internt och externt och föreslå förbättringar
- underhålla och se till att systemen stödjer aktuella HR-processer och tjänster
- kommunicera kring förändringar och nya modulers funktionalitet i systemet med övriga på Intraservice
- delta i utredningar avseende t.ex. nya tillämpningar inom området
- medverka i användarforum, intressegrupperingar och utvecklingsprojekt
- hantera driftsfrågor i samarbete med driftsorganisationen på Intraservice
- arbeta för att säkerställa informationssäkerhet och efterlevnad av GDPR i våra IT-stöd.
- erfarenhet av arbete med systemförvaltning av lönesystem eller annat HR-system
- kompetens inom Personec P
- erfarenhet av arbete inom service och support
- kunskaper och erfarenhet inom ekonomi (t.ex. ekonomikonfigurationer m m)
- kunskaper och erfarenhet inom pension (t.ex. pensionsintegrationer m m)
- kunskaper inom de lagar och avtal som styr HR-området.
Tillsvidare.