
CX-Designer med projektledarerfarenhet
- Göteborg
- Permanent
- Heltid
- Strategiskt definiera kundresor och övergripande upplevelser.
- Designa konkreta användargränssnitt och interaktioner (UX/UI).
- Driva framåt operativa designleverabler som wireframes, prototyper och designsystem.
- Minst 6 års erfarenhet som CX-Designer, UX-designer eller liknande roll, med ett starkt fokus på helhetsupplevelsen och kundresan, där du arbetat med flera olika branscher inom både privat och offentlig sektor.
- Dokumenterad erfarenhet av att leda digitala designprojekt från koncept till genomförande, inklusive budget- och resursansvar.
- Erfarenhet av att arbeta med hela CX-designprocessen, från insikt och konceptutveckling (t.ex. med kundresor, personas, användarflöden och service blueprinting) till operativ design (wireframes, prototyper, UI), användartestning och implementering.
- Gedigen kunskap inom användarcentrerade designmetoder och verktyg för CX/UX/UI-design.
- Stark affärsförståelse och förmåga att koppla designinsikter till strategiska beslut och affärsnytta.
- Erfarenhet av att jobba med verktyg från traditionell affärsutveckling som affärsmodellering och konkurrent- och trendanalys är meriterande.
- Stark förmåga att leda och driva projekt, med god förståelse för projektledningens olika faser.
- Strategiskt och analytiskt tänkande med förmåga att se helheten och identifiera affärsmöjligheter kopplade till kundupplevelsen.
- Högskoleexamen inom relevant område (design, ekonomi, beteendevetenskap eller motsvarande).
- Utmärkt kommunikationsförmåga på svenska och engelska, med erfarenhet av att presentera för ledningsgrupper och facilitera workshops.
- Erfarenhet av agilt och iterativt arbetssätt.
- Djup kunskap om användbarhet, informationsarkitektur, interaktionsdesign och digital teknik, inklusive förmåga att skapa gränssnitt som är både funktionella och visuellt tilltalande.
- Erfarenhet av att hantera flera projekt parallellt i en föränderlig och snabbväxande miljö.
- Nyfikenhet på ny teknik och vilja att testa och inkludera dem i ditt dagliga arbete.
- Arbeta med varierade och utmanande kundprojekt med framgångsrika företag, där du både designar och leder.
- Möjlighet att strategiskt påverka och utveckla vårt designerbjudande inom CX.
- Bidra till teamets kompetensutveckling genom mentorskap.
- En kreativ och stödjande arbetsmiljö där innovation och nyfikenhet uppmuntras.
- Flexibilitet att anpassa dig till olika projekt och kundbehov.
- Möjlighet att utgå från något av våra kontor i Stockholm eller Göteborg.