
Administrativ medarbetare till PwC
- Lund, Skåne
- Tillfälligt
- Heltid
Rollen som administrativ medarbetare innebär huvudsakligen att du tillsammans med dina kollegor kommer att genomföra granskning av kunder till PwC samt administrera information. Du kommer arbeta på PwC:s Delivery Center i Lund och därtill ha ett nära samarbete med dina kollegor på Risk Management Office i andra delar av landet.Tjänsten passar dig som drivs av att arbeta analytiskt, strukturerat och som samtidigt vill ge utmärkt service. Du trivs med att arbeta kvalitativt och följa en noggrant utsatt process i ditt dagliga arbete, som är framtagen för att följa både lagstiftning och regelverk.Arbetsuppgifterna kan variera utifrån arbetsbelastning och du är gärna flexibel och behjälplig utifrån behovet. Du bistår vid granskning och analysering av kundmaterial men även vid standardiserade moment så som insamling av information och uppdateringar i interna datorsystem. Du har också regelbunden kontakt med interna och externa ytor.Du förväntas arbeta självständigt, initiativtagande och tar stort ägandeskap för att dina ärenden håller den höga kvalitet som eftersträvas. Därtill kommer du tillhöra ett sammansvetsat team som hjälps åt för att uppnå era gemensamma mål. Ditt arbete kommer att ha stor betydelse för kollegorna på PwC i stort.Som administrativ medarbetare är dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Att utföra diverse beställda tjänster från revisionsteam
- Att granska kunder till PwC
- Att analysera olika organisationsstrukturer
- Att hämta stora volymer av information och genomföra uppdateringar i system
- Dokumentation och andra tillhörande administrativa uppgifter
Du har tidigare erfarenhet av ett administrativt och serviceinriktat arbete samt en avklarad gymnasieutbildning eller högskoleutbildning.Du är lösningsorienterad och har en given förmåga att prioritera olika arbetsmoment när det behövs, utan att tumma på arbetets höga kvalitet. Du är därtill initiativtagande och kan snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Vi ser att du är nyfiken och drivs av att växa i takt med dina arbetsuppgifter och din goda kommunikativa förmåga är avgörande för att lyckas.Viktigt för tjänsten är:
- Att du är analytisk, noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt
- Att du arbetar självständigt, ansvarsfullt och tar stort ägandeskap i ditt arbete
- Att du är van PC användare och behärskar nya system
- Flytande svenska och engelska, i tal och skrift
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Sofia Nyberg via sofia.nyberg@adecco.seHar du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
Vi hanterar ansökningar och håller intervjuer löpande.Välkommen med din ansökan!