Om jobbet:Om företagetVår kund är ett internationellt företag verksamt inom logistikbranschen. De är inne i en expansiv fas med stora transaktionsvolymer, systemförändringar och ökat behov av struktur i ekonomiprocesserna. Du blir en viktig del av ett mindre ekonomiteam där din insats kommer göra konkret skillnad i vardagen. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start i november som sträcker sig fram till augusti 2026. Mer information om företaget ges längre fram i rekryteringsprocessen.Om rollenSom redovisningsekonom får du en bred och viktig roll i företagets ekonomifunktion. Arbetet är självständigt med stort eget ansvar, men du har också nära kontakt med kollegor inom fakturering och rapporterar till Finance Director. Du förväntas kunna driva dina uppgifter framåt på egen hand, ta tag i problem, och agera när du ser att något behöver lösas.Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:- Löpande bokföring med fokus på overheadkostnader- Hantering av leverantörsreskontra och leverantörsbetalningar- Påminnelsehantering och kundreskontra- Master data-hantering för leverantörer- In- och utbetalningar- Periodiseringar av overheadkostnader- Generella balansavstämningar- Hantering av skattekonto- Momsdeklarationer och periodiska sammanställningar (inom internationell miljö)Rollen innebär även att arbeta proaktivt med att följa upp avvikelser, jaga in betalningar från kunder, och bidra till att städa upp i ett komplext systemlandskap som nyligen genomgått förändringar.Om digVi söker dig som trivs med att arbeta självständigt och som har ett konsultmässigt mindset där du är van att snabbt sätta dig in i nya miljöer och drivs av att få saker gjorda. Du är en strukturerad problemlösare som inte bara noterar fel, utan också agerar för att rätta till dem. Du är dessutom kommunikativ och kan anpassa dig efter både interna och externa kontakter. Du behöver vara konsekvent, noggrann och ha vana vid att kvalitetssäkra ditt eget arbete.Vi tror att du har:- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi- Några års erfarenhet av löpande redovisning, reskontra, bank och betalningar- Vana av att självständigt hantera periodiseringar och balansavstämningar- Erfarenhet av momsredovisning inom internationellt verksamma bolag- God systemvana och hög IT-mognad- Goda kunskaper i ExcelDet är meriterande om du även har:- Erfarenhet av SAP- Erfarenhet från logistiksektorn eller större redovisningsbyrå- Erfarenhet av arbete i samband med systembyte (ex. ERP-implementation)Övrig informationStart: 1/11, tidigare start kan diskuteras.Omfattning: HeltidPlats: MalmöUppdragslängd: ca 10 månader, med möjlighet till förlängningLön: Enligt överenskommelseArbetstider: KontorstiderKollektivavtal: JaBakgrundskontroll kommer genomföras på de kandidater som går vidare i processen.Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila ansvarig rekryterare Helena Lork på . Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.Välkommen med din ansökan!Sökord: ekonomi, redovisningsekonom, redovisning, kundreskontra, leverantörsreskontra, bokföring, momsdeklaration, SAP, ERP, logistik, konsult, interim, Malmö, Helsingborg, Lund